İran Devrim Muhafızları Ordusu, askeri stratejide dengeleri değiştirecek bir açıklama yaptı. İran kaynakları, ABD ve İsrail’in başlattığı “Operation Epic Fury” (Destansı Öfke Operasyonu) kapsamında düzenlenen hava saldırılarına yanıt olarak; İsrail’deki stratejik hedefler ile bölgedeki ABD üslerine karşı Fettah-2 hipersonik füzesinin ilk kez muharebe şartlarında kullanıldığını duyurdu. Bu hamle, Tahran’ın Batı savunma sistemlerini aşma kapasitesine dair dünyaya verdiği en güçlü mesaj olarak değerlendiriliyor.


Kuveyt'te ölen 4 Amerikan askerin kimliği belli oldu
Kuveyt’te ölen 4 Amerikan askerin kimliği belli oldu
İçeriği Görüntüle

Fettah-2, İran’ın ilk hipersonik füzesi olan Fettah-1’in geliştirilmiş bir versiyonudur ve üzerinde bir “hipersonik süzülme aracı” taşımaktadır. Yaklaşık 1.500 kilometre menzile sahip olan bu mühimmat, atmosfer içinde Mach 13 ila Mach 15 (ses hızının 15 katı) gibi ekstrem hızlarda manevra yapabilme yeteneğine sahiptir. İranlı askeri uzmanlar, Fettah-2’nin öngörülemez uçuş yörüngesi sayesinde İsrail’in “Arrow” ve ABD’nin “Patriot” veya “THAAD” gibi çok katmanlı hava savunma sistemlerini etkisiz hale getirebildiğini iddia ediyor. Saldırıların özellikle Katar’daki ABD radar sistemlerini ve İsrail’deki Tel Nof Hava Üssü’nü hedef aldığı bildirildi.

İran devlet televizyonu, saldırıların ardından füze rampalarından çıkan alevlerin görüntülerini paylaşarak “Demir Kubbe artık bir efsane” mesajını verdi. ABD Merkez Kuvvetler Komutanlığı (CENTCOM) ise bazı füzelerin düştüğünü teyit etse de, Fettah-2’nin “hipersonik” kabiliyetlerinin iddia edildiği kadar operasyonel olup olmadığını incelediklerini açıkladı. Bölge ülkeleri hava sahalarını sivil uçuşlara kapatırken; analistler, hipersonik teknolojinin sahaya inmesinin çatışmanın teknolojik boyutunu geri dönülemez bir noktaya taşıdığına dikkat çekiyor.

Savunma Plus